Προσφατες αναρτησεις

***ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤ': H κρίση στα Βαλκάνια.Επιλογή της 1ης ή της 4ης ερώτησης για γραπτή ανάπτυξη***

Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2011

ΤΑ ΑΡΘΡΑ

                   ΟΡΙΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΟΡΙΣΤΟ ΑΡΘΡΟ

                          

      ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ   ΣΕΛ. 61-62΄

ΈΝΑΡΘΡΑ ΚΑΙ ΆΝΑΡΘΡΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ
Στο δρόμο συνάντησα το φίλο μου.(Τι άρθρο χρησιμοποιώ;.............)
Στο δρόμο συνάντησα ένα φίλο μου. (Τι άρθρο χρησιμοποιώ;.............)
Ο γείτονάς μου σπουδάζει μηχανικός. (Το ουσιαστικό μηχανικός είναι κατηγορούμενο και χρησιμοποιείται συνήθως χωρίς άρθρο).
Πίνω τσάι. - Πίνω το τσάι. Δεν οδηγώ μηχανάκι.- Δεν οδηγώ το μηχανάκι.(Τα ουσιαστικά είναι αντικείμενα και όταν μιλάμε γενικά γι΄αυτά, δε χρησιμοποιούμε άρθρα όπως στις αρχικές περιπτώσεις).
Με τα ρήματα έχω και κάνω πολλές φορές δε χρησιμοποιούμε άρθρο. π.χ. Κάνω δουλειές. Έχω μάθημα. Κάνω ησυχία.Έχω πυρετό.

Δεν υπάρχουν σχόλια :